Montage, Onderhoud & Service

Onze servicemonteurs zijn experts in het oplossen van storingen. Tevens verzorgen wij het noodzakelijke jaarlijkse onderhoud en zijn wij beschikbaar voor installatiewerkzaamheden op AV gebied.

Service bij RAP IT

Naar tevredenheid een beamer aangeschaft? Ook nog goed geïnstalleerd? Dan is het zaak dat alle producten goed blijven functioneren. RAP IT is 24/7 bereikbaar om u te woord te staan en uw storingen op te lossen. 

Zelf storingen voorkomen

Om de levensduur van uw beamer te verlengen, zijn de volgende onderhoudstips van belang:

  • Zet een beamer altijd uit als deze niet wordt gebruikt!
  • Reinig de stoffilters (indien aanwezig) eenmaal per week
  • Laat eenmaal per jaar onderhoud uitvoeren voor beamer en bord uw beamer grondig reinigen

Professioneel jaarlijks onderhoud blijft essentie, wat kan RAP IT hierin betekenen voor u.

Wij bieden een jaarlijks servicecontract aan voor uw digitale opstellingen, wat doen wij hier voor?

  • Controle beamer op werking
  • Registreren aantal branduren (Excel)
  • Schoonmaken lens
  • Reinigen filters
  • Controle/diagnose optische unit
  • Afstellen beamer, scherpstellen en projectievlak
  • Kalibreren beamer/board
  • Controleren werking van de digitale pen/board, audio
  • Reinigen van het whiteboard

Afspraken worden van te voren gemaakt met coördinator/planner van de school,zodat monteur(s) bij de te reinigen beamers kunnen.

Indien een beamer dermate defect is en niet op locatie of bij
Rapit Montage gerepareerd kan worden, dan wordt de beamer
ter reparatie opgestuurd naar de producent.
In principe is dit garantie, wanneer de beamers nog binnen de garantie periode zitten.
Eventuele reparatiekosten die buiten de garantievoorwaarden vallen
(bijv. molest) , worden van te voren doorgegeven aan de school ter goedkeuring.

Procedure Beamer/Touchscreen welke nog onder de garantie valt
1) Gebruiker meldt defect aan bij RAP IT onder vermelding van het serienummer, school, lokaal.
2) Rapit vraagt RMA aan bij producent
3) Rapit hangt een Swap beamer/touchscreen op bij de betreffende school.
Defecte beamer wordt meegenomen en voor RMA aangemeld bij fabrikant
4) Producent stuurt swap beamer op naar RAP IT.

Vervangende leenbeamer(s)  dient door gebruiker zelf aangeschaft te worden en bij RAP IT in het magazijn worden bewaard.

Voordelen:
Langere levensduur van de projector.
Altijd een werkende interactieve opstelling.
Telefonische bereikbaarheid is 24 uur/dag, 7 dagen per week
Melding van storingen via e-mail of telefonisch
Terugkoppeling over hoe de melding wordt afgehandeld
RMA afhandeling van het defecte product met de producent
Het pick-up and Return systeem (directe vervanging bij storingen)
Onze standaard reserve magazijnvoorraad voor de eindgebruiker
Maximale oplostijd uiterlijk de volgende werkdag.

Technische assistentie op locatie
Het verhelpen van “kleine” storingen op locatie zoals beamer opnieuw afstellen, storing
in pennen herstellen, audio storing, etc.

De RAP IT Storingsdienst

Heeft u toch een storing aan uw beamer? De storingsdienst van RAP IT lost het binnen 48 uur voor u op – gegarandeerd! Als u met ons een servicecontract afsluit, hoeft u nooit een lange periode zonder beamer te werken. Vraag vrijblijvend onze offerte aan.

Bekijk onze afgeronde projecten

Coornhert Lyceum

Coornhert Lyceum

In samenwerking met KernBouw, Harmeling Interieurconcepten en RAP IT een renovatieproject gerealiseerd.

Lees verder
Smit Visual Spaarnesant

Smit Visual Spaarnesant

Lees verder
Ichthus Lyceum

Ichthus Lyceum

Bij het Ichthus lyceum heeft RAP IT in samenwerking met Epson en Smit Visual de klas van de toekomst gerealiseerd.

Lees verder

Meer weten?

Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.

Offerte aanvragen